torstai 25. tammikuuta 2018

Sisustuksesta päänvaivaa

Mitenhän lie minä olen itseni tähänkin jamaan päästänyt. Olen kuitenkin aina pitänyt itseäni sisustuksen kanssa suht helppona ihmisenä. Olen kyllä tämän ihan oman asunnon ja viimeisen puolentoista vuoden aikana todennut ihan jotain muuta. En tiedä onko aiemmin tavarat olleet vain helpompi sijoittaa, mitä tässä uusimmassa vai olenko vain rantumpi, kun se onkin oma ja voi tehdä mitä haluaa. Johtui se mistä vain niin keittiön ja olohuoneen verhojen löytymisen jälkeen niiden huoneiden kanssa on pärjätty oikein hyvin.

Eteis-makkari akseli onkin toinen juttu. En muista moneenko kertaan olen kääntänyt makkarin järjestyksen ympäri. Niin pieneksi ja rajoitetuksi tilaksi (yksi seinä kaapinovia, toisella ikkunaa ja sähköpatteria ja kolmannella sisääntulo ovi...) on kuitenkin ihme, että sen on voinut tehdä niinkin monella tavalla. No kuitenkin tuon eteisaulan ja makkarin väliä on hiissattu vuorotellen lipastoa ja vanhasta ompelukoneesta tehtyä pöytää. Tällä kertaa TAAS nämä kaksi vaihtoi paikkaa. Samoin sänky päätyi TAAS eri seinälle. En vain tuppaa löytämään oikeasti miellyttävää järjestystä makkariin, enkä eteiseen. Viime kevään kuvissa lipasto ja pöytä olivatkin ihan toisin päin (täällä ja täällä).



Jostain syystä alan vain olemaan tämän kanssa jo epätoivoinen. Olen pyöritellyt huonekaluja ympäri paperille väsäämääni pohjapiirrustusta, omasta mielestä loputtomiin. Samoin kyllä noita oikeita painavia huonekaluja. Olen leikkinyt jo ajatuksella siitä, että palkkaisin jonkun sisustussuunnittelijan tekemään tästä kaikesta täydellistä ja toimivaa (koska juuri sitähän siitä tulisi). Samalla hän voisi kertoa, miten saataisiin kylppärin uskomattoman hirveästä lämminvesivaraajasta kaunis katsella. No onneksi opiskelijabudjetti ei sallisi sitä vaihtoehtoa, ja aviomies ei ehkä arvostaisi jos mälläisin hänen rahat sisustussuunnittelijaan. Hän kuitenkin tuntuu olevan aivan tyytyväinen mihin tahansa eteisen ja makkarin tilanteeseen. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti