sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Ensimmäinen kesälomapäivä

Kaikista peloistani huolimatta ainakin vielä on ihan hyvä ilma. Olen viimeiset pari viikkoa (vai mitä tätä hellettä on kestänyt?) ollut ihan varma, että sinä päivänä, kun minun kesäloma alkaa tämä ilo loppuu. Koska se nyt vain on tyypillistä minun tuuria, että kun olen sisätiloissa sen 8-9 tuntia on hirmu helle ja kun pääsen ulos sataa. Onneksi aamulla mittari kuitenkin näytti 24 plus astetta ulkona ja 30 sisällä. Voitte kuvitella millaista tuolla on nukkua, mutta en valita! Sää ennuste uhkasi alku viikolle sadetta ja suutun, mikäli siinä ollaan oikeassa. Toisaalta yksi tai kaksi vesisade päivää voisi helpottaa keskittymistä portfolion kirjoittamiseen pääsykoetta varten (siis pääsin ainakin pääsykokeisiin asti!).


Saatiin taas pitkästä aikaa parhaat ystävät kokoon, kun lakkiaiset houkutteli kauemmaksikin muuttaneet kotiseudulle. Sen kunniaksi käytiin ihan kaupungissa asti bilettämässä. Ilta oli epäonnekas monienkin kenkien osalta. Muutamat ei voinut tanssia heikon kenkävalinnan takia ja minä sain nahka Eccoihini ja varpaisiini purkkaa. Miten ihminen saa purkan tarttumaan kengän yläpuolelle ja huomaa sen vasta kotona? No nyt on hyvät neuvot tarpeen, millä purkka lähtee nahasta, mutta nahka ei mee pilalle? Jostain kuulemaani kikkaa asetonia en taida uskaltaa kokeilla. Kengät joutuu ehkä kuitenkin odottamaan vielä iltaan, sillä tänään juhlitaan vielä siskoni ammattiin valmistumista.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti